Jesteś tutaj: Szkolenia motocyklowe Szybki i niezawodny Jak przygotować się do jazdy po torze

.

Wujek Dobra Rada przekazuje co warto sprawdzić przed wyjazdem na tor Wujek Dobra Rada

 Sprawdź poziom oleju lub wymień go wraz z filtrem.

Świeży olej sprawdzi się, zwłaszcza, gdy od ostatniej wymiany minęło już trochę czasu lub kilometrów. W wyścigowych motocyklach zawodników wymieniamy olej co dwie wizyty na torze. W szkoleniowych i treningowych staramy się wymieniać o połowę wcześniej niż zaleca producent.

Sprawdź czy nie masz pocącego się silnika – wycieków oleju, płynów.

Tu każda opcja w stylu „na mieście dałem radę to i na torze jakoś to będzie” jest absolutnie złym doradcą. Rozszczelniony silnik szybko padnie. Olej, ciecz na nitce toru jest potwornie niebezpieczna dla wszystkich.

Sprawdź układ hamulcowy, stan tarcz, klocki hamulcowe, poziom płynu hamulcowego.

Z płynem hamulcowym jest jak z olejem. Świeży daje gwarancję lepszych właściwości. Tu także motocykle wyścigowe dostają lepszą chemię, np. wysokotemperaturowy płyn RBF 660. Sprawdzając klocki hamulcowe nie oszczędzaj! Minimalna ilość okładziny, która w warunkach drogowych „wystarczy na 1000 km” w warunkach torowych powoduje, że motocykl nie hamuje a całodzienny wyjazd na tor idzie w p......du

Skontroluj stan amortyzatorów. Tu także nie może być mowy o żadnych wyciekach

Skontroluj naciąg i nasmarowanie łańcucha, stan zębatek

Źle naciągnięty łańcuch to znaczące pogorszenie trakcji motocykla. Brak odpowiedniego smarowania w warunkach jazdy na torze degraduje układ napędowy w iście ekspresowym tempie.

Sprawdź czy masz odpowiednie ciśnienie w oponach.

O tym „jakie ciśnienie na tor” stworzono elaboraty, wielu „się doktoryzowało”, a guru i magików są nieprzebrane rzesze. Poszukaj informacji od producenta opon. To plus twoje doświadczenie i obserwacje to najlepsze źródło. Na miejscu podczas zajęć użyczamy ciśnieniomierz i kompresor. Służymy też radą.

Sprawdź połączenia – jak masz wątpliwości / obawy „wkręć śrubki na klej”

Oczywiście mam na myśli specjalne kleje do połączeń gwintowanych - anaerobowy środek - średnio demontowalny. My używamy „niebieski” LOCTITE 243

Nie zapomnij dolać paliwa.

Sprawdź luz na sprzęgle.

Źle wyregulowana linka może przyczynić się do tego że zamiast latać po torze, będziesz oglądał zajęcia zza ogrodzenia.

I na zakończenie - dobrym pomysłem jest wykonanie wszystkich czynności związanych z obsługą serwisową Twojego motocykla. Informacje znajdziesz w instrukcji obsługi.